Pilgrimsforum Pilgrimsforum

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Privat postPrivat post   LoginLogin 

Emne: Pilgrims ruter i Irland?

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Pilgrimsforum -> Pilgrimsveje i Europa
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Ane Dorthe Dahl

Indmeldt: 17. nov 2008
Geografisk sted: Hadsund

IndlægSkrevet: 9. marts 2010, 16:05    Emne: Pilgrims ruter i Irland? Besvar, med citat

Hej Very Happy

Findes der pilgrimsruter i Irland, og er de registrerede/afmærkede?

Jeg har gået i Spanien i 2006 + 07 og været hospitalieros 09 i Tricastella.
Men kan mærke at jeg har lyst til at prøve Irland, og gerne samme med andre vandrer.

Har fundet to ruter The wicklow way og The Dingle way. Men er det pilgrimsruter?

Har også fundet et link Qompagny som arrangere rejser dertil, men kun for kvinder. Hm...

Jeg vil være taknemmelig for alle de informationer jeg kan få.

De bedste hilsner
Dorthe
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Soeren

Indmeldt: 20. okt 2006

IndlægSkrevet: 17. marts 2010, 14:06    Emne: dingleway Besvar, med citat

Dingleway er en flot rute, en dejlig rute, en velafmærket rute - og om det er en pilgrimsrute er jo noget du selv afgør

Der er IKKE et system af herberger undervejs - (der er dog enkelte) - så hvis du vil tage afsted skal du have et telt med eller værre klar til at bruge penge på bed & breakfast (og de kan være svære at finde)

-- da vi gik havde vi ikke problemer med at få lov til at overnatte på diverse marker - man skulle dog sørge for at have relativt rigeligt mad med i rygsækken.
hpglunz

Indmeldt: 11. jan 2008
Geografisk sted: Køge

IndlægSkrevet: 18. marts 2010, 23:04    Emne: Re: Pilgrims ruter i Irland? Besvar, med citat

[quote="Ane Dorthe Dahl"]Hej Very Happy

Findes der pilgrimsruter i Irland, og er de registrerede/afmærkede?

Hej Ane Dorthe

vi gik Wicklow Way i 2004 som "test" inden vi gik Camino i 2005 ( se www.glunz.dk ) og eftersom der jo ikke er et bestemt startpunkt for Caminoen, er det jo op til dig om du betragter det som del af din egen Camino...

Mht overnatning benyttede vi os af Bed & Breakfast og pubs - Fidusen er, at du beder dit overnattelsessted om en anbefaling eller reservering til det næste sted ca. +/- 20 km længere frem - de kender hinanden.

Det gjorde vi og det virkede fint.

Go' Camino
Vis ikke emner ældre end:   
Side 1 af 1