| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
Ane Dorthe Dahl
Indmeldt: 17. nov 2008 Indlæg: 6 Geografisk sted: Hadsund
|
Skrevet: 9. marts 2010, 16:05 Emne: Pilgrims ruter i Irland? |
|
|
Hej
Findes der pilgrimsruter i Irland, og er de registrerede/afmærkede?
Jeg har gået i Spanien i 2006 + 07 og været hospitalieros 09 i Tricastella.
Men kan mærke at jeg har lyst til at prøve Irland, og gerne samme med andre vandrer.
Har fundet to ruter The wicklow way og The Dingle way. Men er det pilgrimsruter?
Har også fundet et link Qompagny som arrangere rejser dertil, men kun for kvinder. Hm...
Jeg vil være taknemmelig for alle de informationer jeg kan få.
De bedste hilsner
Dorthe
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Soeren
Indmeldt: 20. okt 2006 Indlæg: 58
|
Skrevet: 17. marts 2010, 14:06 Emne: dingleway |
|
|
Dingleway er en flot rute, en dejlig rute, en velafmærket rute - og om det er en pilgrimsrute er jo noget du selv afgør
Der er IKKE et system af herberger undervejs - (der er dog enkelte) - så hvis du vil tage afsted skal du have et telt med eller værre klar til at bruge penge på bed & breakfast (og de kan være svære at finde)
-- da vi gik havde vi ikke problemer med at få lov til at overnatte på diverse marker - man skulle dog sørge for at have relativt rigeligt mad med i rygsækken. _________________ /Soeren |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
hpglunz

Indmeldt: 11. jan 2008 Indlæg: 35 Geografisk sted: Køge
|
Skrevet: 18. marts 2010, 23:04 Emne: Re: Pilgrims ruter i Irland? |
|
|
[quote="Ane Dorthe Dahl"]Hej
Findes der pilgrimsruter i Irland, og er de registrerede/afmærkede?
Hej Ane Dorthe
vi gik Wicklow Way i 2004 som "test" inden vi gik Camino i 2005 ( se www.glunz.dk ) og eftersom der jo ikke er et bestemt startpunkt for Caminoen, er det jo op til dig om du betragter det som del af din egen Camino...
Mht overnatning benyttede vi os af Bed & Breakfast og pubs - Fidusen er, at du beder dit overnattelsessted om en anbefaling eller reservering til det næste sted ca. +/- 20 km længere frem - de kender hinanden.
Det gjorde vi og det virkede fint.
Go' Camino _________________ m.v.h. Peter Glunz, webmaster |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|