| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
Mogens Tranders
Indmeldt: 15. jan 2007 Indlæg: 20 Geografisk sted: Ejby ved Køge
|
Skrevet: 3. januar 2010, 17:20 Emne: Billigst til SJPP? |
|
|
Godt nytår. Nu skal kone og jeg afsted til april. Vi har efter bedste evne søgt på nettet. 600 kr for 2 personer til Biaritz/Bayonne. Det er da ikke så galt. Bayonne til SJPP koster os ca 70 kr. Selv med ekstraudgifter til en overnatning i Bayonne/Biaritz er det da fint. Vores eneste problem er, at vi skal skifte fly fra Easyjet til Ryanair i Stansted (London), og det har vi 1 time og 05 minutter til. Under normale omstændigheder er det ikke noget problem, men i disse kontroltider kan det kanske blive svært. Er der nogen, der kender en bedre - og især billigere måde at komme til SJPP på?
Mogens |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Annette

Indmeldt: 16. apr 2005 Indlæg: 229 Geografisk sted: Barcelona, Spanien
|
Skrevet: 3. januar 2010, 22:25 Emne: |
|
|
Hej Mogens...
En anden mulighed er at flyve til Paris... og tage toget (www.tgv.com) til Bayonne og derfra fra Bayonne til SJPP
Priserne har jeg ikke checket for det der er jo mange flyselskaber der flyver til Paris og togprisen afhænger af dag og tidspunkt. _________________ Buen Camino
Annette
www.raunsbjerg.dk
Camino blog 2008: http://annette.smartlog.dk
http://barcelona.smartlog.dk |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
lenemunter
Indmeldt: 02. apr 2006 Indlæg: 49 Geografisk sted: Sorø
|
Skrevet: 5. januar 2010, 10:30 Emne: |
|
|
Hej Mogens.
Jeg kan anbefale Annettes forslag.
Jeg har to gange fløjet til Paris og derefter taget TGV til henholdsvis Pau og Bayonne.
Begge gange har været en morgenafgang med SAS til Paris til ca. 500 kr, men det kræver, at man bestiller i god tid. Efter landing i Paris har jeg taget lokaltoget ind til centrum og derefter taget videre med TGV sydpå først på eftermiddagen. I vil så være fremme i Bayonne ca. kl. 17 og kan nå dagens sidste tog til Saint Jean Pied de Port.
Togbilletten har jeg også bestilt hjemmefra på http://www.sncf.com/, hvor der også er mulighed for at vælge at få vist siden på engelsk. Der er forskellige rabatmuligheder, så her er det også godt at holde øje med, hvornår det kan betale sig at bestille.
God fornøjelse,¨
Lene |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Mogens Tranders
|
Skrevet: 5. januar 2010, 12:09 Emne: |
|
|
Kære Annette og Lene
Tak for jeres indlæg. Jeg kan se, at den rute er billigere. Man skal under alle omstændigheder overnatte i Biarritz/Bayonne, men det gælder for alle ruter, som jeg har kigget på.
Mange hilsner
Mogens _________________ Mogens Tranders, Santiagopilgrim 2005 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Ilse
Indmeldt: 23. feb 2010 Indlæg: 3
|
Skrevet: 23. februar 2010, 22:59 Emne: Billigst til SJPP? |
|
|
Jeg skal til SJPP i juni og har et spørgsmål til turen derhen. Der går et fly fra Kbh, som lander kl 10.20 i Paris. Kl. 12.05 går der et tog fra Paris (stationen Montparnasse) til Bayonne og derfra videre til SJPP kl. 18.12 (det er den sidste afgang). Spørgsmålet er, om der er for kort tid i Paris til at komme fra lufthavn til togstationen - hvor lang tid skal der mon afsættes? Men jeg synes ikke, at jeg kan finde flyafgange, hvor jeg lander tidligere i Paris. På forhånd tak for hjælpen. _________________ Ilse |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Mogens Tranders
|
Skrevet: 24. februar 2010, 12:30 Emne: |
|
|
Kære Ilse
Jeg har selv set på denne mulighed. Det, der endnu har holdt mig tilbage, er at flyet fra CPH er dyrere på dette tidspunkt af dagen. 1½ time burde være nok, da den parisiske metro er meget effektiv. Men der er jo ingen garanti for tempoet i bagageudleveringen.
Ærbødigst
Mogens _________________ Mogens Tranders, Santiagopilgrim 2005 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Ole
Indmeldt: 24. jan 2009 Indlæg: 12 Geografisk sted: Sakskøbing, Lolland
|
Skrevet: 24. februar 2010, 20:19 Emne: Fly til Paris og videre med tog til Bayonne |
|
|
Hej Ilse
I 2009, fløj jeg fra CPH til Paris som du spørger til, flyet var forsinket og jeg var først ude af lufthavnen kl. 11.15 og med tog/metro var jeg først fremme kl. 13.00 i Montepernasse. så jeg var glad for at jeg havde købt billet med tog til Bayonne med afgang kl. 14.40.
Var fremme i Bayonne kl. 20.00 og tog der en overnatning, tog med første bus fra togstationen næste morgen kl. 8.24 og var fremme i SJPDP kl. 9.45 hvorefter jeg først besøgte pilgrimskontoret og derefter startede min tur til Santiago de Compostella
Buen Camino
Ole |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Ilse
Indmeldt: 23. feb 2010 Indlæg: 3
|
Skrevet: 27. februar 2010, 15:13 Emne: Fly til Paris og videre med tog til Bayonne og overnatning |
|
|
Hej Mogens og Ole.
Mange for jeres tilbagemeldinger. Overnatningen i Bayonne, det tidlige tog næste morgen og starten på vandreturen fra SJPdP ca. kl. 10 lyder som en god plan. Jeg regner med og håber på, at man stadig kan nå frem til Roncesvalles samme dag. Liggeunderlaget har jeg med, hvis jeg kommer for sent og refugierne er fyldt op. Hvis I kender et overnatningssted i Bayonne nær stationen, hvorfra toget går videre til SJPdP, så meld gerne tilbage. På forhånd tak for hjælpen. Mvh. Ilse |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Jørgenlund
Indmeldt: 04. dec 2006 Indlæg: 2 Geografisk sted: Kolding
|
Skrevet: 1. marts 2010, 9:44 Emne: Re: Fly til Paris og videre med tog til Bayonne og overnatni |
|
|
[quote="Ilse"]Hej Mogens og Ole.
Mange for jeres tilbagemeldinger. Overnatningen i Bayonne, det tidlige tog næste morgen og starten på vandreturen fra SJPdP ca. kl. 10 lyder som en god plan. Jeg regner med og håber på, at man stadig kan nå frem til Roncesvalles samme dag. Liggeunderlaget har jeg med, hvis jeg kommer for sent og refugierne er fyldt op. Hvis I kender et overnatningssted i Bayonne nær stationen, hvorfra toget går videre til SJPdP, så meld gerne tilbage. På forhånd tak for hjælpen. Mvh. Ilsee][u]
Hej Ilse. Der ligger et hotel lige ved siden af banegården, mener det hedder Paris-Madrid, pris ca. 22 euro. med morgenmad.
Hilsen Jørgen Lund.
[/u] |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
FiloPilgrim
Indmeldt: 01. mar 2010 Indlæg: 1
|
Skrevet: 1. marts 2010, 15:00 Emne: Re: Billigst til SJPP? |
|
|
| Mogens Tranders skrev: | Godt nytår. Nu skal kone og jeg afsted til april. Vi har efter bedste evne søgt på nettet. 600 kr for 2 personer til Biaritz/Bayonne. Det er da ikke så galt. Bayonne til SJPP koster os ca 70 kr. Selv med ekstraudgifter til en overnatning i Bayonne/Biaritz er det da fint. Vores eneste problem er, at vi skal skifte fly fra Easyjet til Ryanair i Stansted (London), og det har vi 1 time og 05 minutter til. Under normale omstændigheder er det ikke noget problem, men i disse kontroltider kan det kanske blive svært. Er der nogen, der kender en bedre - og især billigere måde at komme til SJPP på?
Mogens |
Hej Mogens
Jeg har selv lige købt billetter der minder om dine
EasyJet til Stansted
RyanAir til Biarritz
Jeg turde dog ikke at løbe an på den den ene time i Stansted. I stedet tager jeg afsted aftenen før turen til Biarritz, og skal derfor vente i London fra kl. 22.40 til 12.15 næste dag. Ventetiden er selvfølgelig ikke optimal, men jeg tror ikke man kommer meget billigere afsted.
En anden ting er at du skal regne med at både EasyJet og RyanAir har mange ekstragebyrer som ikke optræder ved en søgning på deres respektive sider, og som først bliver lagt på ved bestilling.
Eks.: For en 16 punds tur fra London til Biarritz bliver der hos RyanAir lagt omkring 25 pund på i gebyr for Administration, Betaling med kort, Baggage.
Selv med disse gebyrer tror jeg dog næppe man kommer billigere til Biarritz
Jeg kom ALT I ALT* af med 662 kr. pr person.
*)Med Baggage og alle gebyrer. Fra København til London og videre til Biarritz. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Birthe Andersen
Indmeldt: 01. feb 2010 Indlæg: 35 Geografisk sted: Svendborg
|
Skrevet: 30. april 2010, 17:50 Emne: |
|
|
Jeg har fundet en billet fra den 2/7 fra Kbhn. til Biarritz til 1300 kr. Det kan vel ikke gøres nemmere? Man er i Biarriz kl. 19.10.
Alle andre søgninger ser pt næsten lige så dyre ud:
Billund-Paris 445,- + ca. 500 med tog til Biarriz
Alt med Ryanair/Easyjet er via London og det kræver næsten en overnatning i London, hvilket gør det lige så dyrt... |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|