Pilgrimsforum Pilgrimsforum

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Privat postPrivat post   LoginLogin 

Emne: vandring i et jubelår?

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Pilgrimsforum -> Praktiske oplysninger ...
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
SofiA

Indmeldt: 21. feb 2010
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: 21. februar 2010, 20:33    Emne: vandring i et jubelår? Besvar, med citat

Hej

Jeg er i fuld gang med at drømme, og ikke mindst planlægge i det små, en vandring på caminoen i slutningen af august - starten af september. Jeg har 2 ugers ferie og vil (som det ser ud nu) starte i Pamplona og derfra gå så langt som jeg kan. Vil gerne ende i Burgos, men det er ikke et "must".

Jeg er imidlertid lidt i tvivl om, om jeg burde vente til næste år pga det hellige år. Jeg tænker dog, at den værste strøm af pilgrimme er aftaget sidst på sommeren samt at der vil være størst trængsel omkring Santiago som jeg altså ikke har planer om at nå (i denne omgang).
Omvendt tænker jeg - er der er en vilje er der en vej...

Gode input/kommentarer søges, om der mon er fremkommeligt på caminoen på nævnte strækning/tidspunkt.

Mvh SofiA
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
tanya

Indmeldt: 26. jan 2008

IndlægSkrevet: 28. februar 2010, 12:47    Emne: Re: vandring i et jubelår? Besvar, med citat

SofiA skrev:
Hej

Jeg er i fuld gang med at drømme, og ikke mindst planlægge i det små, en vandring på caminoen i slutningen af august - starten af september. Jeg har 2 ugers ferie og vil (som det ser ud nu) starte i Pamplona og derfra gå så langt som jeg kan. Vil gerne ende i Burgos, men det er ikke et "must".

Jeg er imidlertid lidt i tvivl om, om jeg burde vente til næste år pga det hellige år. Jeg tænker dog, at den værste strøm af pilgrimme er aftaget sidst på sommeren samt at der vil være størst trængsel omkring Santiago som jeg altså ikke har planer om at nå (i denne omgang).
Omvendt tænker jeg - er der er en vilje er der en vej...

Gode input/kommentarer søges, om der mon er fremkommeligt på caminoen på nævnte strækning/tidspunkt.

Mvh SofiA

Kære Sofia
Tillykke med din beslutning om at tage afsted:)
Første gang jeg gik min camino var det også et helgenår - det var i 2004 og klart en succes! Jeg mødte mange interessante mennesker, folk fra hele verden, hvor en håndfuld af dem stadig er mine rigtig gode venner den dag i dag.
Jeg har været tilbage på el camino frances hvert år siden, pånær sidste år, hvor jeg valgte nord caminoen istedet og det gjorde jeg blandt andet pga. det stigende antal pilgrimme...

Jeg tror at det vil fortsætte sådan og jeg tvivler på at i år vil være nogen undtagelse, men dermed ikke sagt at du ikke skal tage afsted.

Du skal dog vide at spanierne og fransmændene netop har ferie i August måned, men at du samtidig har ret i, at det HAR meget at sige at tidspunktet er på den anden side af Santiagos fødselsdag (D.25.juni) og at DU bliver på den anden side af Leon.

Hvis det var mig, ville jeg tage afsted men medbringe et let liggeunderlag og forberede mig på at nogle af sovestederne måske vil være fyldte og at man dermed kan blive nød til endten at sove alternative steder såsom på borde og div. gulve eller betale ekstra i nogle af byerne for at overnatte på en pension.
Jeg ønsker dig en rigtig god tur og al held og lykke.
Ultreia!
Venlige hilsner Tanya Very Happy
Vis ikke emner ældre end:   
Side 1 af 1